אוזבקיסטן – בעקבות אוצרות דרך המשי העתיקה

טיול באוזבקיסטן הוא בגדר חוויה רב חושית: דיונות החול של המדבר האדום, הפסגות המושלגות של ההרים השמיימיים, האגמים התכולים וכרי העשב הירוקים, השווקים ססגוניים והאוכל הנהדר. לאלה נוסף העושר התרבותי העצום שנצבר במשך מאות שנים לאורך דרך המשי העתיקה, שלאורכה קמו כמה מהערים היפות ביותר במרכז אסיה.

כששומעים את צמד המילים "דרך המשי" עולים בדמיון מראות מסעירים של שיירות גמלים החוצות מדבריות ורכסי הרים, נושאות סחורות יקרות ערך מאסיה לאירופה, ובחזרה. למעשה, בעת העתיקה היו כמה דרכי מסחר שזכו לכינוי דרך המשי, ודרכן עברו בין המזרח למערב סחורות, כמו משי, בשמים, תבלינים ועוד. דרכי המשי היו לא רק מקור לסחורות גשמיות. העמים שחיו לאורכן שאבו השראה מתרבויות אחרות, העשירו והתעשרו בממון ובידע תרבותי, והקימו אתרים רבי השראה, שגם היום מדהימים את המטיילים באזור.  

את מקומן של הדרכים היבשתיות העתיקות ואת הגמלים, הסוסים והחמורים שנעו בהן בקצב איטי תופסים היום מטוסים, רכבות ומכוניות, ומסע שארך חודשים ואפילו שנים התקצר מאוד. אבל ההשפעה של אוצרות דרך המשי העתיקה מורגשת במרכז אסיה גם בימינו.

בעקבות אלכסנדר הגדול וג'ינגס חאן

טיול מאורגן באוזבקיסטן, בעקבות דרך המשי ההיסטורית, מהווה חוויה יוצאת דופן ומרגשת. המסע עובר בין ערים עתיקות יפהפיות ובפני שטח משתנים, ממדבריות ועד רכסי הרים נישאים. גם בימינו, טיול גיאוגרפי באוזבקיסטן  עם מאסטר טריפ מחזיר את המטיילים אל העת העתיקה, לתקופות שבהן עברו כאן המנהיגים והמצביאים הגדולים ביותר: אלכסנדר הגדול, ג'ינג'יס חאן, טימור לנג ואחרים.

טיול עומק באוזבקיסטן מאסטר טריפ

הערים העתיקות של אוזבקיסטן, שכמה מהן הוכרזו כאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, נותרו עדות חיה לימים עברו. בין אם אתם מטיילים ברובע העתיק של חיווה (איצ'אן קלה, "העיר הפנימית"), בסמרקנד, שהיתה בירת האימפריה הטימורית, או בבוכרה, שהיתה חלק מהאימפריה הפרסית – לא תפסיקו להתפעל מהמראות. המיקום של הערים הללו, ורבות אחרות, לאורך דרך המשי, אחראי לאדריכלות מרהיבה ולעושר תרבותי יוצא דופן. מסגדים, מדרסות (בתי ספר), מצודות, שערים, כיכרות ופסלים – כל אלה מפעימים במורכבות העיצובית ובצבעוניות המיוחדת. 

מהמדבר האדום לפסגות המושלגות

לא רק ערים עתיקות יפהפיות אפשר לראות במהלך טיול באוזבקיסטן, אלא גם נופים מרשימים וטבע ייחודי. אוזבקיסטן היא מדינה יבשתית, ללא גישה לים, אבל יש בה אגמים יפהפיים, מאגרי מים טבעיים ומלאכותיים ונהרות גדולים. מדבר קיזילקום ("המדבר האדום" באוזבקית) משתרע בין  הנהרות אמו דריה וסיר דריה. רוב שטחו מכוסה בדיונות חול ויש בו גם נאות מדבר וישובים חקלאיים. המדבר הזה עשיר באוצרות טבע רבים, בהם זהב, כסף ונחושת.

אנשים עם לבוש מסורתי

בניגוד בולט למישורים הפוריים, שם מתרכזת רוב האוכלוסייה, ההרים המרשימים של אוזבקיסטן מתנשאים לגובה רב – הפסגה הגבוהה במדינה היא בגובה של 4,301  מטר מעל פני הים. רכס הרי טיאן שאן ("ההרים השמיימיים"), אחד משבעת רכסי ההרים הארוכים בעולם, עובר בין השאר באוזבקיסטן. הנוף כאן שונה לגמרי מזה של העמקים הירוקים או של המדבר האדום: פסגות מרהיבות,  אגמים, נחלים ומפלים, פרות רועות באחו ואפילו מסלולי סקי.

המטבח המשובח

טיול גיאוגרפי, כידוע, מציע רבדים נוספים של עניין, מעבר לאתרים ולנופים. בין השאר, הוא מאפשר מפגשים עם תושבים מקומיים, היכרות עם אורח חייהם והמנהגים המסורתיים שלהם. וכמובן טעימות מהטבח המקומי.

מאכלים מסורתיים

באוזבקיסטן תגלו עד מהרה את רוחב הלב והחום של המארחים האוזבקים. גם הצד הקולינרי לא מאכזב. האוכל באוזבקיסטן מייצג את העמים השונים שחלפו כאן לאורך השנים. בין השאר, המטבח המקומי משלב טעמים מהמטבחים הסיני, הרוסי, הטורקי והפרסי. על השולחן המקומי מככב האושפלאו – תבשיל של אורז, בשר, ירקות ותבלינים המוגש למרכז השולחן וכל סועד לוקח מנה לעצמו. עוד נפוצים שיפודי בשר (שישליק), מרקי ירקות וקטניות, מאפים ממולאים בבשר או בירקות. באוזבקיסטן שותים הרבה תה (ירוק או שחור), שנמזג לספלוני חרסינה קטנים. בשווקים תמצאו שקדים ופירות מיובשים, בעיקר צימוקים ומשמשים, שמהווים חטיף טבעי נהדר להרמת מפלס האנרגיה במהלך הטיול.

חריטה מקצועית

אוזבקיסטן, כפי שוודאי כבר הבנתם, מציעה למטיילים בה שילוב מוצלח להפליא של טבע, נופים ותרבויות עתיקות. היש טוב מזה ?

לפרטים על הטיול המאורגן הקרוב באוזבקיסטן צרו עימנו קשר או שלחו הודעת וואטסאפ ל – 0778-110-880 ונציגנו ישמחו לתת לכם את מלוא הפרטים. 

טיולים קרובים לאוזבקיסטן

טיול מאורגן לעומקה של אוזבקיסטן | 8 ימים
הרשמה נפתחה
אוזבקיסטן | 25.05.24 | 8 ימים
טיול מאורגן לעומקה של אוזבקיסטן | 8 ימים
טיול מאורגן באוזבקיסטן בחג שבועות על דרך המשי הקסומה. חיווה, סמרקנד ובוכרה, נטייל בנאות מדבר ובשווקים תוססים ונכיר לעומק את אחת המדינות המרתקות והמסתוריות במרכז אסיה. כולל 3 טיסות פנים ו 2 רכבות מהירות
טיול מאורגן באוזבקיסטן בעקבות דרך המשי הקסומה
הצעה שאסור לך לפספס
אוזבקיסטן | 17.09.24 | 8 ימים
טיול מאורגן באוזבקיסטן בעקבות דרך המשי הקסומה
טיול מאורגן באוזבקיסטן נסייר בערים עם היסטוריה מרתקת - חיווה, סמרקנד ובוכרה, נטייל בנאות מדבר ובשווקים תוססים ונכיר לעומק את אחת המדינות המרתקות והמסתוריות במרכז אסיה. ייתכן שינוי במועד היציאה - מועד סופי יעודכן בקרוב

מתכנן חופשה?

צור קשר, ונציג שלנו יחזור אליך, ויתאים לך טיול שמותאם בדיוק לצרכים ולהעדפות שלך. לחוויה של פעם בחיים!

scroll to top
בחרו טיול לפי:

הצטרפו לרשימת התפוצה
והתחילו לגלות עולמות!

איך אפשר לעזור?
כיתבו ונחזור בהקדם

טיולי ג'יפים

טיולי ג'יפים  בחו"ל הם הדרך שלך להגיע אל מקומות נסתרים, כפרים עתיקים שהזמן בהם עצר מלכת, ויעדים שדרכי הגישה אל עומקם של הנופים המרהיבים ועוצמות טבע מהפנטות מתאפשרות רק בעזרת ג'יפים. טיולי העומק של מאסטר טריפ מרתקים ויוצרים עבורך חוויה של טיול שנצרב היטב בהארד דיסק של הלב גם הרבה אחרי החזרה לארץ.

ההקפדה של הצוות שלנו על כל הפרטים, מאפשרת לך לעבור את המסע בג'יפ מרווח ונוח
במרבית היעדים בנהיגה עצמית ( גם אם תבחרו שלא לנהוג יש לנו גם נהגים מקצועיים שיעשו זאת בשבילכם ), עם מדריכי נהיגת שטח מוסמכים ומיומנים שלא מתפשרים על הבטיחות שלכם בהובלת הטיול.

בעזרת הג'יפים נגלה את נפלאות היעדים המדהימים כדוגמת קירגיזסטן, הרי הקווקז,
הרי האטלס, הרי הקרפטים, הרי פמיר, הפירינאים, מדבר הסהרה ועוד מקומות ויעדים מרתקים רבים נוספים. לאורך טיול הג'יפים נשמע הסברים גם במכשירי הקשר האישיים שיש בכל ג'יפ וכמובן שנעצור בטבע במקומות מרהיבים להפסקות שלווה ורוגע עם קפה, תה ושאר פינוקים ולארוחות פיקניק מדהימות בטבע.

דילוג לתוכן