הצצה מרתקת לחיי שבט האמר

אתיופיה, ארץ עשירה מגוונות ובעלת מסורות עתיקות שנשתמרו, היא גם ביתם של שבט האמר שהינו אחת מהקהילות המיוחדות והשובות לב במדינה. אנשי האמר, המתגוררים בעיקר בעמק אומו באזור הדרום-מערבי של אתיופיה, מציעים צוהר מרתק לעולם שנשאר ברובו ללא נגיעה מהעידן המודרני. טיול מאורגן לשבטים באתיופיה יחשוף אותך להכיר גם את שבט האמר המרתק. הינה מספר עובדות מסקרנות על שבט האמר ששופכות אור על תרבותם ואורח חייהם הייחודיים:

עיטורי גוף מורכבים:

שבט האמר ידוע בקישוטי הגוף המורכבים שלהם, הממלאים תפקיד מרכזי בתרבותם. נשים עונדות שרשראות חרוזים צבעוניות, צמידי ברזל וחגורות קונכיות, בעוד שגברים מרבים להפגין את גבורתם באמצעות מספר הצלקות על גופם, שאותן הם זוכים באמצעות טקסי חניכה הידועים כ"קפיצת שוורים". עיטורים אלה לא רק משקפים את הרגישויות האסתטיות של האמר אלא גם מסמנים את מעמדם החברתי, גילם ומעמדם המשפחתי.

 

טיול מאורגן לשבטים באתיופיה

בקר ובעלי חיים:

בקר הם בעלי חשיבות עליונה לאנשי האמר. הם מדד לעושר, ומעמדו של אדם בשבט נקבע לרוב על פי גודל עדר הבקר שלו. פרות גם בולטות בטקסי האמר, כגון חתונות וטקסי חניכה. הקשר העמוק של האמר עם בעלי החיים שלהם הוא עדות לאורח חייהם הפסטורלי, והבקר מייצג גם ביטחון כלכלי וגם זהות תרבותית.

מנהגי נישואין ייחודיים:

טקסי נישואי האמר הם משוכללים וייחודיים. אחד המנהגים המובהקים ביותר הוא טקס קפיצת השוורים, שבו בחור צעיר חייב לעבר על גבם של כמה שוורים מבלי ליפול כדי להוכיח את אומץ ליבו ונכונותו לנישואין. לאחר שהצליח, הוא יכול לבחור כלה מבין הצעירות בשבט. נישואים בשבט המר כרוכים לעתים קרובות בפוליגמיה (ריבוי נשים). נשים עוטות תסרוקות עבות, מכוסות אוקר, כדי לציין את מצבן המשפחתי.

טיול מאורגן לשבטים באתיופיה

תסרוקות משוכללות:

נשות האמר ידועות בתסרוקות הייחודיות שלהן. התסרוקות המשוכללות הללו לא רק בולטות חזותית אלא גם משמשות כסמל לגיל האישה, מצבה המשפחתי והסגנון האישי של האישה. תהליך יצירה ותחזוקה של תסרוקות אלה יכול לקחת שעות, מה שמציג את המחויבות של האמר למסורת התרבותית שלהם. לכל נשות השבט שיער דמוי קסדה וראסטות דקות שמרוחות בחומרים טבעיים שונים ומופק משומן מחמאת עיזים וטין בצבע אדום. הנשים מורחות את גופן במשחה אבקתית המופקת מאבן חול בצבע אדמדם. הן מאמינות שהמשחה מגינה עליהן מנזקי השמש, המשחה גורמת לגופן להבריק , והן מאמינות שזה מעלה את ערכן בעיני גברי השבט

טיול מאורגן לשבטים באתיופיה

חוסן תרבותי:

למרות לחצים והשפעות חיצוניות, שבט האמר שמר על חוסנו התרבותי. הם ממשיכים לחיות אורח חיים נוודים למחצה, תוך הסתמכות על חקלאות קיום ורעיית בעלי חיים. בעוד שהיבטים מסוימים של המודרניות נגעו בחייהם, בני ההאמר שימרו בחירוף נפש את המנהגים, הטקסים והשפה שלהם, תוך שהם שומרים על זהות תרבותית ייחודית העומדת כעדות לכוחם המתמשך.

מגורים:
אנשי השבט מתגוררים במחנות שכוללים כל אחד בין 10-15 בקתות שעשויות משילוב של חומרים אורגניים (עץ, חומר וכו') ושמסודרות במעגל.

ביגוד ותכשיטים :
הביגוד של הנשים הינו  בגד דמוי סינר מעורות שמיוצר מעורות של עיזים ופרות והן עונדות תכשיטים רבים, בעיקר מחרוזות ושרשראות שעשויות מצדפים. בפלג הגוף התחתון הן מתכסות בחצאיות מעור פרה שמקושטות בטבעות מתכת, בצדפות ובחרוזים צבעוניים. ניתן להבחין בקלות בין בנות השבט הנשואות לרווקות: הנשואות עונדות ענק מעור וחישוק מאלומיניום סביב לצווארן. חישוק מפואר ומשונן יותר מבדיל מי בין הנשים הראשונות של גבר מסוים, שאר נשותיו עונדות חישוק "פשוט" שנקרא ביגנרה.

טיול מאורגן לשבטים באתיופיה

לסיכום, טיול גיאוגרפי מאורגן לשבט האמר מציע הצצה כובשת לעולם הולך ונעלם, אל אחד מהשבטים המרתקים באתיופיה. עיטורי הגוף המורכבים שלהם, הקשר העמוק עם הבקר, מנהגי הנישואים הייחודיים, התסרוקות המשוכללות והחוסן התרבותי מהווים חוויה תיירותית מרתקת. שבט האמר הוא לא רק עדות לגיוון התרבותי של אתיופיה אלא גם מקור השראה למי שמבקש לחוות הרפתקה מרתקת בשבטים.

אם אתם מחפשים להצטרף לטיולים איכותיים לאתיופיה בהם חושבים עליכם המטיילים ודואגים לביטחונכם האישי חייגו או שלחו הודעת
וואטסאפ למספר  0778-110-880 נציגנו ממתינים לשיחתכם עם חיוך כי טיולי מאסטר טריפ זו חוויה החל משיחת הטלפון .

למידע נוסף אודות הטיולים הקרובים היכנסו ללינק

 

scroll to top
בחרו טיול לפי:

הצטרפו לרשימת התפוצה
והתחילו לגלות עולמות!

איך אפשר לעזור?
כיתבו ונחזור בהקדם

טיולי ג'יפים

טיולי ג'יפים  בחו"ל הם הדרך שלך להגיע אל מקומות נסתרים, כפרים עתיקים שהזמן בהם עצר מלכת, ויעדים שדרכי הגישה אל עומקם של הנופים המרהיבים ועוצמות טבע מהפנטות מתאפשרות רק בעזרת ג'יפים. טיולי העומק של מאסטר טריפ מרתקים ויוצרים עבורך חוויה של טיול שנצרב היטב בהארד דיסק של הלב גם הרבה אחרי החזרה לארץ.

ההקפדה של הצוות שלנו על כל הפרטים, מאפשרת לך לעבור את המסע בג'יפ מרווח ונוח
במרבית היעדים בנהיגה עצמית ( גם אם תבחרו שלא לנהוג יש לנו גם נהגים מקצועיים שיעשו זאת בשבילכם ), עם מדריכי נהיגת שטח מוסמכים ומיומנים שלא מתפשרים על הבטיחות שלכם בהובלת הטיול.

בעזרת הג'יפים נגלה את נפלאות היעדים המדהימים כדוגמת קירגיזסטן, הרי הקווקז,
הרי האטלס, הרי הקרפטים, הרי פמיר, הפירינאים, מדבר הסהרה ועוד מקומות ויעדים מרתקים רבים נוספים. לאורך טיול הג'יפים נשמע הסברים גם במכשירי הקשר האישיים שיש בכל ג'יפ וכמובן שנעצור בטבע במקומות מרהיבים להפסקות שלווה ורוגע עם קפה, תה ושאר פינוקים ולארוחות פיקניק מדהימות בטבע.

דילוג לתוכן